Gisteren nog een treetje eieren gehaald. Daarbij een praatje gemaakt met “de boerin”. Via uw visitekaartje de website bezocht. Daar kunnen lezen over de diervriendelijke en milieusparende aanpak. Indrukwekkend en erg positief. Jammer dat mij als “koper aan de deur” dit niet op is gevallen. Daarom ga je als toevallige koper vooral voor de prijs. Maar de positieve koopmotieven als gevolg van begrippen als “scharrelen met buitenren”, “zelf verbouwen van het voer”, “zonnepanelen” etc. blijven achterwege. Daardoor blijft de prijs het belangrijkste koopargument. Zoals u echter weet is kopen een mix van rationele (prijs) en emotionele motieven ( beeld van scharrelende kippen). Kortom: een hogere prijs voor uw product kunt u zeker vragen als ik als klant niet zomaar een ei koop maar een bijzonder ei van bijzondere kippen van een bijzondere kippenboerderij. “Kijk eens vrouw wat ik gekocht heb!” Met deze eieren kun je thuiskomen. Dus misschien geeft bijvoorbeeld een groot bord bij de ingang met grote foto’s zoals die van op de website die extra emotionele koopstimulerende prikkel waarbij de prijs minder belangrijk en minder doorslaggevend is.
Met excuses voor mijn ongevraagd advies en vriendelijke groet
We zijn hier al aan het werk om dit beeld bij de verkoop te voegen. Zo willen we een raam maken waar u overdag door een raam kunt gluren naar onze kippen. De tip van een info bord nemen we zeker mee en hopen we snel te kunnen realiseren! Bedankt voor uw feedback. Omdat ik geen adres van u heb, hebben we het op deze manier gedaan:)